PRESSMEDDELANDE: SOPREMA öppnar "Club Expert" – ett nytt toppmodernt träningscenter

Se filmen om CLUB EXPERT nedan

PRESSMEDDELANDE: SOPREMA öppnar "Club Expert"  – ett nytt toppmodernt träningscenter

FYRDUBBELT

På bara några år har både antalet anställda och omsättningen nästan fyrdubblats. Leo Hoekstra, vd SOPREMA Nordvästeuropa: "SOPREMA anser att hållbarheten är mycket hög och därför vill vi vara branshledande och visa detta genom att bygga detta nya träningscenter. Vi har investerat 2,5 miljoner euro i projektet och konstruktionsteamet, entreprenör och arkitekt, har den erfarenhet och kunskap som krävs för att kunna presentera en hållbar konstruktion. Vi är också mycket stolta över det svängda, vertikala gröna taket, en riktig blickfångare. "

Utformningen av den nya byggnaden har skapats av arkitekter från organisationen Assymetric Architectes Associés. Energikonsulten Geert De Bruyn såg till att byggnaden uppfyller kraven för en BEN-byggnad: nästan energineutral. Entreprenör Mathieu Gijbels är stolt över detta nya referensprojekt: "Vi är stolta över att vi fick förtroendet av SOPREMA att realisera deras projekt. Vi har samlat ett framgångsrikt konstruktionsteam.

Club Expert

Med mottot: "Varje expert har också varit nybörjare" i åtanke utvecklade SOPREMA ett helt nytt namn för träningscentret. "Våra tankar gick ganska snabbt till: KLUBBEXPERT. Namnet är härlett från kärnvärdena i företaget. CLUB står för familjekänslan som fortfarande råder på våra kontor, men också för mötesplats och utbyte. Ordet EXPERT talar för sig själv: kunskap. Enkelt sagt står namnet för kombinationen av en familjär atmosfär, stark kundservice och teknisk expertis ", säger Leo Hoekstra. "Den nya byggnaden är framför allt en mötesplats för dem som jobbar i branschen; den bjuder in till kunskapsöverföring och inspiration, vilka är de viktigaste drivkrafterna.

Från nybörjare till expert erbjuder SOPREMA ett anpassat program för olika typer av tätningssystem (bitumenbaserat - flytande - syntetisk) och isolering (termisk - naturlig).

Nya arbeten

Samtidigt som träningscentrumet stod klart stod även en ny kontorsbyggnad klar. De nya byggnaderna är energisnåla och reflekterar Sopremas hållning till innovativa och klimatsmarta lösningar. "SOPREMA vill växa tillsammans med sina kunder, vilket inte bara ger utbildningsmöjligheter utan även flexibla kontorsytor för det växande teamet", säger Leo Hoekstra.