Några ord med vår nya tekniska backoffice Andreas

Berätta lite om din bakgrund. 

- Jag har jobbat inom tak och byggbranschen i stort sett hela mitt yrkesliv. Många år som takläggare, och nu senast innan min anställning på Soprema, jobbade jag som projektledare inom plåt.

Varför valde du att börja jobba på Soprema? 

- Jag har alltid känt till Soprema och varit nyfiken på både företaget och deras produkter, och när denna tjänsten öppna sig, kände jag att det var en riktigt bra matchning. 

Hur ser en arbetsdag ut för dig på Soprema? 

- Jag hjälper till med tekniska frågor och frågor om de olika produkterna, inklusive garantiärenden.
Samtidigt arbetar jag med att bredda min kunskap om vårt omfattande produktutbud. 

Vad görs Sopremas produkter unika? 

- Soprema har produkter av hög kvalitet, och även ett väldigt brett produktutbud, som gör att vi kan leverera kompletta lösningar.

Vilken är den vanligaste utmaningen du ser hos våra kunder? 

- Våra kunder är generellt sätt väldigt kunniga, men ibland kan de ha frågor om produkterna eller lösningarna, antingen generellt eller på detaljnivå - då kan vi alltid fungera som stöd. 

Vilken teknisk support kan våra kunder få under och efter ett projekt? 

- Det kan vara  allt från tekniska frågor kring material och underlag till frågor som rör garantivillkor och eftermarknad.

Hur arbetar vi med hållbara och energieffektiva lösningar i våra projekt? 

- Vi arbetar proaktivt med hållbara och energieffektiva lösningar och produkter.

Vad kan du skapa för värde för våra kunder? 

- Jag hoppas kunna skapa  ett mervärde genom att kunna vara behjälplig  i olika delar av projektet – både före, under och efter genomförandet

Vad är det viktigaste att tänka på i ett projekt? 

- Planering.

Det bästa med att jobba på Soprema? 

- Det händer mycket: nya innovativa produkter och lösningar.