Fika med Jeanette Persson: Back-office Manager på SOPREMA

Lär känna Jeanette genom att läsa intervjun nedan.

Jeanette Persson

 

Hur länge har du arbetat på SOPREMA och varför valde du det företaget?

Jag började på SOPREMA i mars 2017. Jag tyckte att SOPREMA kändes som ett spännande företag, som inte har funnits så länge i Sverige så vi har stor utvecklingspotential, men med en stor organisation bakom så känns det väldigt positivt.

Hur ser en typisk arbetsdag ut för dig?

Morgonen börjar alltid med en genomgång av mailen. Jag hanterar inkommande ordrar från kunder och säljare, och de ska tas hand om direkt. Sedan blir det lite fakturering, och även en del marknadsföringsrelaterade frågor, t ex korrekturläsning av broschyrer eller texter till hemsidan.

Vad tycker du bäst om med ditt jobb?

Det är roligt med variation, jag har en ganska bred roll och en hel del kontakt med kunder, vilket är väldigt kul. Det är också roligt att få jobba lite med marknadsföring, vilket ingår till viss del i denna roll.

Vad var ditt första intryck av dina närmsta SOPREMA-kollegor och företaget i sin helhet?

När jag började var det bara en annan person på kontoret i Helsingborg som jag träffade dagligen. Sedan har jag mycket telefon- och mailkontakt med säljarna som är utspridda i landet. Vi har ett bra samarbete och har roligt ihop, det är viktigt när man är så få.

Vilka områden skulle du vilja utveckla professionellt?

Jag skulle gärna vilja jobba lite mer med marknadsföring och sociala medier för företag.

Vad gör dig så unik för SOPREMA?

Jag tror att jag är bra på att se helheten, men har även koll på detaljer, vilket är viktigt i denna roll.

Och sist men inte minst, vilket är ditt favoritkaffe?

Jag är ingen kaffedrickare, men jag älskar te, både svart, rött och grönt.