Fika med Anders Rosqvist: Lageransvarig Helsingborg på SOPREMA

HUR LÄNGE HAR DU ARBETAT PÅ SOPREMA OCH VARFÖR VALDE DU DET FÖRETAGET?

Jag har arbetat för Soprema sedan starten i Helsingborg i januari 2017. Jag valde Soprema för att få chansen att vara med från början i ett företag.

HUR SER EN TYPISK ARBETSDAG UT FÖR DIG?

Börjar alltid med att läsa min mail och göra mina bokningar med transportföretagen. Sedan förbereder jag alla ordrar för transport. Efter det kollar jag lagersaldon och ser om jag behöver göra några inköp eller beställa någon produktion.

VAD TYCKER DU BÄST OM MED DITT JOBB?

Det bästa med mitt jobb är alla kontakter jag har skapat både i Sverige och andra Soprema länder.

VAD VAR DITT FÖRSTA INTRYCK AV DINA NÄRMSTA SOPREMA-KOLLEGOR OCH FÖRETAGET I SIN HELHET?

Att man alltid försöker lösa saker för kundens bästa.

VILKA OMRÅDEN SKULLE DU VILJA UTVECKLA PROFESSIONELLT?

Jag tycker om att jobba med lager, så det är ett område jag skulle vilja utveckla.

VAD GÖR DIG SÅ UNIK FÖR SOPREMA?

För att jag har kunskap inom flera områden, t ex Inköp, Lager, Transport och ett stort kontaktnät.

OCH SIST MEN INTE MINST, VILKET ÄR DITT FAVORITKAFFE?

Första koppen på morgonen och gärna märket Zoegas “Dark Temptation”.